value of record

From
"enzo venegas palacios"
Date:
Hi, I have a system with Apache 1.3 php5 and postgre8 rc2, for two years
I go programming and last week I pass following, when I execute a
consultation the first record is 0 and I it compare with the previous record -
1 (nothing) on having compared has to say to me that they are different,
and what it does is that the line -1 takes the value of the line 0 and it is
what not for which it happens,  they me understand, any help serves me,
thank you.
enzo
Registra tu dominio en http://dominios.ya.com/. Con cada registro te regalamos 20 cuentas de correo de 100MB cada una.
Ya.com ADSL 24h + Llamadas Nacionales y Locales 24h + Llamadas a M�VILES.
Desde 9,95 �/mes+IVA. http://acceso.ya.com/ADSLllamadas/3mbvoz/

Re: value of record

From
Bill Moran
Date:

> [...]
> what not for which it happens,  they me understand, any help serves me,

Enzo,

I don't understand your problem description.

I recommend that you first attempt to find assistance in your native
language.

If that doesn't work, try adding examples to your description.  If you
could give specific SQL commands and what happens and/or small examples
of code that aren't working, that would make it more possible for
people to understand and help.

--
Bill Moran
http://www.potentialtech.com

Re: value of record

From
"enzo venegas palacios"
Date:
hola, tengo un sistema con apache 1.3 php5 y postgre8 rc2, desde hace
dos a�os llevo programando y la semana pasada me paso siguiente,
cuando ejecuto una consulta a la bd el primer registro se lee con el
contador en 0 y lo comparo con el registro anterior contador -1 (nada), al
comparar me tiene que decir que son distintos, y lo que hace es que la
linea -1 toma el valor de la linea 0 y eso es lo que no se por que suceder,
ojala me entiendan, cualquier alluda me sirve, gracias.

[...]

"Rafael Mora"
Date:
Hola Enzo, trata de colocar el pedazo de codigo donde comparas el resultado de la consulta.

And I will explain here what Enzo is trying to do:
  he tries to compare a query result, thus, he gets the first row with a counter in 0, and then it compares with the previous row, with counter in -1.

 I told him to copy&paste some code to see if you guys can help him.

Bye

hola, tengo un sistema con apache 1.3 php5 y postgre8 rc2, desde hace
dos años llevo programando y la semana pasada me paso siguiente,
[...]

              http://archives.postgresql.org

Re: value of record

From
"enzo venegas palacios"
Date:
$res_p=pg_query($bd,"Select * From tabla1 inner join tabla2 on tabla1.cod
= tabla2.cod where tabla1.fceha = '$fecha' and tabla1.rut = 100 order by
tabla2.cod_prod");

$reg_p = pg_num_rows($res_p);

$row=0;
$line=-1;

while ( $row < $reg_p ):
  $data = pg_fetch_object($res_p, $row);
  $producto = ($data->cod_prod);
  $data2 = pg_fetch_object($res_p, $line);
  $producto2 = ($data2->cod_prod);

  if ($producto2 <> $producto){
      // desplega encabesado de registro y primer registro de grupo
  }else{
      // desplega registro de detalle
  }
$row++;
$line++;
endwhile;

al comparar la primera vez (cuando $row es 0 y line es -1) $producto2 no
debe tener valor por que y en la comparacion deberia desplegar el
encabezado, y lo que esta haciendo es asignar el valor de $producto a $
producto2 (osea la linea -1 toma los valores de la linea 0), esta rutina la
ocupo desde que empese a programar, y este error me aparecio ahora por
lo que creo que puede ser configuracion, ojala alguien sepa que puede ser.