Call a program

From
"Pablo Hume"

Hi, sorry for my english, i’m from Paraguay.

I need to know if exists a way to call a program like CMD (command prompt) from a procedure or a trigger, and execute an external application.

Thanks.

En español:

Hola, me gustaria saber si existe alguna manera de ejecutar desde un procedimiento o un trigger, una aplicacion externa a la base de datos o por lo menos el CMD prompt del Windows.

Gracias.

Pablo Hume.

Asunción, Paraguay.

Re: Call a program

From
"A. Kretschmer"
Date:
am  Tue, dem 22.05.2007, um 16:19:55 -0400 mailte Pablo Hume folgendes:
> Hi, sorry for my english, i?m from Paraguay.
>
> I need to know if exists a way to call a program like CMD (command prompt) from
> a procedure or a trigger, and execute an external application.

Yes, this is possible. You need to write a procedure in an untrusted
language like pl/perlU oder pl/sh. (the latter works only in unix-like
environments, iirc)

Andreas
--
Andreas Kretschmer
Kontakt:  Heynitz: 035242/47150,   D1: 0160/7141639 (mehr: -> Header)